13 dagar kvar

Ja idag är det tretton dagar kvar tills vi flyger mot sydligare breddgrader och förhoppningsvis landar i Wien. I stor sett allt är klart, flyg och buss är bokat, boende är ordnat nu är det bara det inte helt ovanliga problemet att planera för hur resväskan skall packas för att endast väga 20 kg. Det nöten skall jag knäcka, tur för mig att jag har 12 dagar på mig.

Inte nog med att vi har skaffat en blogg, nu skall jag ta chansen att skriva lite om mig själv också. My Lindblad heter jag, jag kommer från den lilla värmländska orten Karlskoga men bor och pluggar i Luleå. Jag läser civilingenjör industriell ekonomi, mitt tredje år, det här är alltså min sjätte termin. Jag går dock i tron om att jag fortfarande är ny på universitetet. Min stora passion är mina hästar som jag motsägelsefullt har fått lämnat över till min kära mor för att ägna mig åt studier 100 mil bort. Hemma på gården går dock ett sto på 17 år som jag tävlat sedan urminnestider. I sommras blev hon mamma till min nya svaghet, en liten hingst som idag går och gottar sig och växer.

Förhoppningsvis är det någon blivande Luleå-student som hittar hit, så har ni några frågor så ös på för jag svara mer än gärna på frågor:)

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

