Helg

 

Hallo,

Nu har det gått några dagar sen vi senast skrev. Sen senast har vi fortsatt plugga massa tyska och njutit av lite ledighet.

Igår var vi på Haus des Meeres, ett akvarium i en gammal krigsbyggnad. Huset är 10 våningar högt och användes till för att skjuta ner plan under andra världskriget. Vi gick ut på terrassen högst upp och trots att det var ganska disigt så fick vi en otrolig view. Det var ganska läskigt för terrassen liksom hängde i luften, det var ingenting under. Men vi kollade också på alla djur, apor, fåglar, fiskar, krokodil, sköldpaddor men framför allt ORMAR! Jag som har haft en sjuklig fobi är så stolt nu efteråt. Jag kollade på alla ormar och några var gigantiska! Image

Igår kväll besökte vi en vän från Kims tyskagrupp, Luis heter han och kommer från Mexico, Leyton från Colombia var också där och vi hade en riktigt trevlig kväll. Det är lite kul för Louis ville plugga i Sverige egentligen men det var för dyrt, men han kan lite svenska och han åker gärna till IKEA bara för att äta köttbullar.

Vi passade också på att shoppa igår, så nu har jag köpt mitt första par skor från Wien, men jag lovar att det inte var mitt sista par.

Solen skiner så nu skall jag ut och njuta lite.

Bis bald!

 

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Helg

  1. Mamma skriver:

    Du är jätteduktig My, som fortsätter att exponera dig. Jag ska visa bilden för Magnus!
    Kim är också jätteduktig, som står ut med alla dina skoköp!! Kom ihåg att vi INTE kommer hjälpa till med hemtransporten av en hel ”sko affär”.
    Mamma

  2. Alice skriver:

    Så himla duktig! Men jag tycker mig se pulsen…

  3. Jenny skriver:

    Gud va duktigt My är som vågar sig på ormarna! ni verkar ha det kalas där borta. Själv sitter jag fortfarande hemma och rullar tummarna, gah!

  4. Jenny skriver:

    Ps. kan ni inte höra med webbansvarig för länken hit från LTU. Man är ju som man är och det står att My är civilekonom i ”fliken”, och sånt går ju inte för sig 😉

Kommentera

