Plusgrader

Hallo,

Idag är det onsdag och vi är precis halvvägs genom vår tyskakurs. Jag hade hade min presentation idag om min favoritlåt. Jag valde en av Robyn. Jag tror det gick ganska bra.

Efter lektionen mötte jag upp Kim och hans klasskamrater, vi tog en varsin schnitzelburgare till lunch. Vi valde den ”lilla” varianten som visade sig vara något utav den största burgaren jag någonsin ätit.

Nu är vädret på väg mot vår och vi har idag njutit av plusgrader och sol. Kim och jag passade på att ta en promenad i stadsparken, tyvärr var klockan så mycket så solen ville inte riktigt längre vara med. Himla mysig park med massa ankor som Kim blev förälskad i. Vi hittade en vacker byggnad där dom nyligen har haft en bal. Vi var fönstertittare och såg fina ljuskronor. Mitt i parken mötte vi Johann Strauss, guldig och fin.

Vi skulle också göra ett försök att registrera oss som studenter idag men när vi gick dit en kvart innan kontoret öppnade och det stod ca 60 personer i kö så ångrade vi oss. Nytt försök imorgon!

Bis bald!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

