Registrerade studenter

Idag har Kim och jag lyckats, vi är nu registrerade studenter! Vi har äntligen börjat söka kurser, det fungerar på ett lite annorlunda sätt här. Man väljer kurser så ploppar dom upp i din kalender så kan du se så att inga krockar, vilket de självklart gör men vi hoppas att det löser sig ändå. En del kurser registrerar man sig till på internet, andra är personlig anmälan vid ett visst klockslag på en viss plats. Det är många tider att komma ihåg. Jag vill läsa en kurs som man inte kan registrera sig på förens i april.

Vi tog en långpromenad mot kvällningen idag och det är så underbart att bara gå och se allting. För oss som aldrig bott i en riktig storstad förut så är allt så häftigt. Vi gick längst med Donau, eller en lite avstickare från Donau tror jag bestämt det är. På vägen hem köpte vi sushi, vi älskar sushi!

Jag har lyckats köpa en ost också som luktar värre än svettiga gympaskor också, man tror att något har dött i min mun när jag har ätit den. Den är i värsta laget även för mig, den uppskattas nog inte av de andra i lägenheten heller. Jag menar det stinker i hela köket så fort man öppnar kylen.

Nu blir det film med lite Manner Schnitten som tilltugg.

Tschüss!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

