Strålande onsdag

Hallo,

Idag är det dagen innan vårt slutprov i tyskan, så håll tummarna för oss imorgon!

Idag har det varit strålande sol och jag och Verena satt ute på en bänk och bara njöt tidigare idag. Stadsparken fick helt plötsligt liv och allting känns underbart. Verena och jag signade också upp oss på några sportkurser som erbjuds för alla studenter. Det erbjuds kurser i nästan alla sporter, till och med sådana jag inte visste fanns och de är ganska billiga, vilket vi gillar. Jag har bokat in mig på Shakti-dance, jag skall gå tillsammans med Maria och Verena. Exakt vad det innebär vet jag inte så det skall bli spännande. Så shakti-dance på måndagar och på onsdagar blir det fatburning, det behövs med tanke på allt wienerbröd som slinker ner. Dessutom har de redan fyllt butikerna med chokladharar och ägg inför påsken.

Idag fick jag också mitt första brev här i Wien, från Mormor vilket gjorde min dag!

Tschüss!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

