Museum

Hej hopp.
Idag är jag uppe med tuppen, jag tror jag är lite nervös för imorgon börjar vår första skoldag, på riktigt! Jag börjar inte fören klockan 16.00 men det är på riktigt. Min första föreläsning är i Organization Theory, som tur är läser Kim och jag den tillsammans så man har lite stöd första dagen.

Igår regnade det här i Wien så vi hade som plan att gå på Wiens Naturhistoriska museum, men det visade sig vara stängt på tisdagar. Så vi tog huset mitt emot, det blev Konsthistoriska museum istället. Huset var enormt och man kan utan bekymmer fördriva en hel dag där. Vi såg alla möjliga sorters tavlor, en utställning av och om Gustav Klimt en enorm myntsamling och massa uråldriga föremål från Egypten. Mycket intressant och bara huset var värt en titt.ImageImageImageImageImageImage

Idag hoppas vi på bättre väder så kanske det blir en utflykt till Schönbrunn på vår sista lediga dag.

Bis bald!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Museum

  1. Mamma skriver:

    My har ju alltid varit med i pygméklubben, men nu verkar det som även Du har krympt Kim!
    Irene

Kommentera

