Första skoldagen

Inledningsvis måste jag be om ursäkt för alla mina stavfel, Kim skrattar så han gråter ibland när han läser vad jag skrivit, men jag bjuder på dem!

Så till något roligare, igår besökte vi Schönbrunn. Det är en helt underbart vacker plats. Trots att det inte var några blommor på plats och träden inte hade fått löv så var det så fint. Slottet var enormt precis som alla andra byggnader jag har berättat om. Parken var magnifik och det var så mysigt att bara strosa runt där. Det mysigaste utav allt var ändå när vi matade ekorrar direkt ur handen. De lade upp deras små tassar, eller heter det tassar på en ekorre, i handen och satt och åt solrosfrön. Så söta!

Tyskan går framåt vill jag meddela, i tisdags låg jag däckad i migrän men inget ont som inte medför något gott, jag pratade nämligen tyska i sömnen! Ett steg i rätt riktning.

Nu laddar vi inför föreläsningen.
Tschüss!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

