Sushi

Hallo,
Igår var det sushi-kväll som gällde.  Vi lagade sushi till ett helt kompani på 2kg ris. Väldigt trevligt med sällskap av Pavel och Elias från tyskakursen, Verena och hennes kille Daniel och Marcus och Fabiana. Lite senare dök även Marlene upp men jag tror inte jag lyckades fånga henne på bild. Vi åt massor av sushi och till efterrätt bjöd Elias på finsk Wienernougat och lakrits och Pavel bjöd på tjeckiska kex. Vi lyssnade på allas favoritlåtar, ibland är Spotify allt bra och idag har vi ägnat oss åt att diska.Ursäkta bildkvalitén, jag måste ha råkat komma emot någon inställning. Jag fick inte till en enda bra bild från gårdagskvällen.

Snart skall vi följa med Verena och Daniel till tågstationen för att köpa ett rabattkort så vi kan resa billigt. Det är också dags att ta i tu med plugget, måste förbereda oss inför Organization theory. I morgon skall jag ha min första föreläsning i Management and leadership, om man kan kalla det för föreläsning, den håller nämligen på mellan 9.00-6.00. Håll tummarna för att jag får stanna den här gången!

Auf wiedersehen!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

