Full fart framåt!

Hallo,
Nu har vindarna vänt, eller jag hoppas det i allafall. I går så var jag på min första föreläsning i Management and Leadership, den varade i 9h med lite raster då och då. Jag var rackarns nervös men den här kursen passar mig. Det är en tjeckisk kvinna som håller i den och hon är mycket inspirerande. Vi sitter inte bara stilla och lyssnar på henne utan får göra massor av teambuildingövningar där vi får lösa problem och röra lite på oss. Mycket kul kurs som hålls i blockform. Blockform betyder att den hålls intensivt under en kortare tid, så kursen består av tre heldagar varav den första redan är avklarad. Så jag skall dit på fredag och på måndag igen, sen är den kursen slut. Det betyder alltså att jag har slutprov på måndag!Gruppbild på klassen!

Igår var jag också på shakti-dance. Någon form av yoga med dans och mantra. En ny upplevelse och även om jag inte var helt bekväm när det var fridans och alla improviserade hejvilt, typ rulla på golvet, snurra som en galning, hoppa runt och vifta med armarna så tyckte jag att det var ganska trivsamt.

Idag hade jag min första föreläsning i Strategic Management och det kändes riktigt bra. Vi delade in oss i grupper, vi skall lösa ett case tillsammans. Vi är fyra personer i min grupp och vi skall lösa ett case från Harvard om Dell. Det skall bli riktigt spännande!

Imorgon väntar nya spännande kursstarter och jag hoppas att jag skall slippa bottennapp.
Tschüss!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

