I biblioteket

Hallo,
Har nu haft min första föreläsning i Production and Qualitätsmanagement 2. Den kursen går på tyska så det blir min största utmaning, att förstå och hänga med. Som tur är kan jag skriva tentan på engelska. Jag måste ändå säga att första föreläsningen gick över förväntan trots lite panik med att veta var den hölls.

Nu sitter jag i skolans bibliotek, det är 6 våningar högt, eller 7 om man räknar bottenvåningen. Men det var så fullt överallt att jag inte hittade en plats som var ledig förens på våning 4.

Igår var jag på Innovation Cases, vilket lät som en så spännande kurs tyckte jag, tyvärr är det en öppen kurs vilket betyder att jag inte kommer få några poäng för den. Men intressant var det, det var en man som hade startat 6 företag som föreläste. Han berättade vad man skall tänka på när man startar ett företag, vilka blunders han hade gjort och tips.

I väntan på nästa föreläsning, Organization Theory skall jag plugga lite.
Bis Bald!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I biblioteket

  1. Jenny skriver:

    Hej! Riktigt kul att följa, som alltid. De flesta kurserna verkar ju ha löst sig för dig, gud va skönt. Jag är fortfarande i planeringsstadiet, hoppas på många engelska kurser utan tenta 🙂 Fortsätt att lev livet min vän!

    • visitingvienna skriver:

      Hej Jenny, Kul att höra från dig! Jag skall berätta sanningen om alla kursval, men jag tar det i ett inlägg någon dag när jag har tid. Det har inte varit riktigt så enkelt som det låter. men mer om det då. Jag hoppas allt löser sig för dig med och du börjar känna dig hemma. Kim och jag vill gärna komma och hälsa på dig när du har en ledig helg någon gång framöver när allt är i sin ordning, men ingen stress! Kramar

Kommentera

