Kursval

Hallo,
Igår hade jag ju exam som sagt, det var en skriftlig tenta som innehöll 20 frågor. Det var kryssfrågor med fem alternativ så det var inte en tenta av den värst sorten. Jag befara att det kommer dyka upp en hel del sådana. Som det ser ut just nu kommer jag att läsa totalt 9 stycken kurser så det kommer bli en del tentor med andra ord. Jag behöver 30 högskolepoäng och nästan alla kurser här är 3poäng så då blir det många kurser samtidigt.

Att välja kurser har inte varit det enklaste. Jag hade ett hum om vilka kurser jag ville läsa när jag kom ner men i stort sett ingen har passat bra. Det har varit svårt att få ihop ett schema utan massa krockar och så vill man helst läsa på engelska. Jag har också anmält mig till ett flertal kurser som visat sig vara för masterstudenter. Eftersom jag bara är bachelorstudent så har jag fått välja om ungefär hundra gånger. Jag är fortfarande inte helt säker på hur det kommer att sluta det här. Jag kommer att uppdatera så fort det finns något smaskigt att veta! Men jag bjuder på veckans schema och en bild från gårdagens kurs.

Nu skall jag gå på föreläsning i Organization Theory.
Bis bald!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

