Ingen bra start

Idag var en dålig morgon, någonting har gått sönder i vårt kök så det var en mindre swimmingpool där inne. Efter lite torkande flydde jag snabbt där ifrån och nu sitter jag i föreläsningssalen och väntar på att Produktions und Qualitätsmanagement 2 skall börja. Jag har laddat med översättningsprogram på nätet och ordlista. Salen är för nästan 400 personer och är helt i någon rödorange färg. Folk kommer och går som dom vill och pratar högt under föreläsningarna, något jag inte riktigt har förstått mig på än. Att äta lunch med prasslande påsar och smulande smörgåsar tillhör också rutinerna. Inte för mig, än, men det kanske kommer.

Igår firade vi Pavel 24 år, men det berättar jag om senare för nu hoppas jag att vi skall dra igång.
Bis bald!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

