Rom

Hej hopp.
Imorse var vi tillbaka i Wien efter 4 dagars sightseeing i Rom. Det har varit en riktig njuta-resa. Vi har ätit och promenerat om vart annat hela tiden. Vi har tagit drygt 700 bilder så jag skulle kunna bjuda på ett fotohav här på bloggen men jag begränsar det till en pöl istället.

Jag börjar med det sista som hände på resan för det tillhör min topp tre! Vi åkte nattåg från Rom och vi hade bara sittplatser men det gick att fälla ut sätena så det blev en säng. Men det fanns 6 stolar som blev 3 sängar och vi var 5 i kupén vilket gjorde det ganska trångt. Jag vaknade mitt i natten och funderade starkt på om jag drömde eller om det var sant för där låg Kim som lilla sked med en rysk jättekvinna. Jag log, vände mig om och somnade om.

Det var en påsk med mycket människor och det otroliga händer, Kim och jag känner en enda person i Rom. Cri som vi hyr lägenheten är på utbytesstudier där och vips så där bara dyker han upp i folkhavet utanför Colloseum. Så vi spenderade en superbra dag tillsammans med Cri, Alicia och hennes mamma. Vilken tur man kan ha!

Idag var det tillbaka till verkligheten fast att det fortfarande är lov. Kim och jag har pluggat. Kim har ägnat sig åt tyska medan jag har skrivit på mitt inlämningsarbete i Organization Theory. Känns nästan lite skönt att bara sitta stilla, plugga och vila fötterna.

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

