Regn

Nu är jag tillbaka hemma i lägenheten efter fyra timmars föreläsning på tyska. Min hjärna är död. Men jag misstänker att jag inte skall klaga för Kim smsade nyss om att han skulle komma hem klockan 20.00 ikväll och han lämnade lägenheten vid 9. Jag tror att han också kommer känna sig lite illa däran. Jag har inte riktigt förstått vitsen med dessa mördarpass till föreläsningar. Samma ämne med en föreläsare som bara står och maler. Dom kan ju inte förvänta sig att hjärnan skall vara på topp efter några timmar. Det är inget interaktivt heller utan det är bara föreläsaren som kör sitt race längst fram vid powerpoint-presentationen. Föreläsningen var dessutom ”obligatorisk”, men när vi väl gjort gruppindelningarna till ett inlämningsarbete så lämnade hälften av studenterna salen och efter 10-min pausen var vi bara några tappra stackare som satt kvar. Nu pratar jag bara om min föreläsning, Kim kanske har haft en intressant dag med massor av spännande händelser.  Image

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

