Torsdag

Jag vet inte om jag skrivit det men Kim och jag har redan gjort mer än halva tiden här i Wien. I söndags var det exakt halvtid. Vi har gjort 2,5 månader och har lika länge kvar. Tiden går fort när man ha roligt.

Igår hade jag vorbesprechung för kursen Qualitymanagement 1, det betyder ungefär ”försnack” eller introduktion. Jag sprang och letade efter lokalen vi skulle vara i som en yr höna men hittade tillslut rätt. Där inne satt det hur mycket människor som helst men det visade sig vara fler än bara en kurs som hade uppstart. Min kurs är det bara 3 som skall läsa, vilket gjorde mig lycklig eftersom dom ändrade språket från tyska till engelska! JA! Dessvärre kostar kursen 180 euro för det är början till något certifikat, men jag får kosta på mig det så jag får ihop nog poäng. Kursen kommer gå intensivt under en vecka i maj, då blir det 8-19 varje dag, även fast det är Kristi himmelsfärdsdag och det på schemat står att vi inte får ha några föreläsningar.

Idag har jag föreläsning mellan 12-18, på tyska i produktions und Qualitätsmanagement 2. En lång dag, men som tur är skiner solen så det får mitt humör att stiga i höjden.

Igår fick jag en hemtenta också, den skall jag ägna mig åt imorgon. Jag har två veckor på mig men nästa vecka väntar andra tentor så det är lika bra att ta i tu med den så snart som möjligt.

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

