Lång uppdatering

Hej hå nu kommer det en lång uppdatering. Jag har haft fullt upp och har fortfarande. På tisdag har jag tenta i Project and Enterprise financing och jag vill gråta. Jag har pluggat och pluggat och pluggat. Det har inte gått så bra och jag har lockat med att bjuda på middag till den som lyckas lösa några uppgifter åt mig. Kim har självklart gjort sitt yttersta och fixat en uppgift åt mig! Fabi och Markus förtjänar också en varsin guldstjärna för deras hjälp. Jag har fortfarande massor kvar och jag har inte ens börjat med plugget inför tentan på torsdag plus att jag har en hemtenta som ligger och väntar.

Men nu till det roliga som har hänt. Förra veckan bjöd Verena och Daniel på påskmiddag som jag skrev. Här kommer bilderna.ImageImage

I fredags hade vi pizza- och filmkväll. Alla lägenhetsmedlemmar och Elias och Pavel var med så vi bakade pizza i evigheter och avslutade med en film från Finland som Elias hade tagit med. Den handlade om Lappland och jag trodde den skulle vara döden men den var superkul. Vi bakade 5 pizzor med 9 olika smaker, men jag var för hungrig för att komma ihåg att fota dem. ImageImageImageImage

Innan filmkvällen skulle jag möta en kille som vill lära sig prata bättre svenska för en kaffe. Halva fikan på svenska och halva på tyska så jag också får öva. Han dök aldrig upp för det var demonstrationer om hans program som han läser, universitet vill ta bort det. Så jag tog en kopp te själv och promenerade lite i Sigmund Freudspark.  ImageImage

I lördags hade Mercedes födelsedagsfest med tema film. Vi beslöt oss för att göra något gemensamt i lägenheten så det fick bli Snövit och de 7 dvärgarna, fast vi hade bara 5 dvärgar. Jag var den elaka häxan och Kim var en liten dvärg. Ja, Miguel var inte med i vår film, han var en tvilling i the Shining, Mercedes var den andra tvillingen men henne mötte vi upp på festen. ImageImage

Igår var vi också på äventyr men det skriver jag om lite senare. Nu skall jag återgå till plugget. Håll tummarna för mig imorgon mellan 18-20!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

