Lyx i stora lass

Ja lyxigt kan man verkligen säga att Kim och jag hade det i helgen när vi besökte Maria och hennes familj i Lienz, eller ja Oberdurm en liten by utanför Lienz. De har ett jättestort hus i traditionell Österrikisk stil. Hela familjen bodde där inkluderat farmor, farfar och lite mostrar och fastrar. Maria har 3 supersöta syskon, en bror och två systrar, massor av kossor, katter och en Sankt Bernadshund, Lilly. Lilly är bara för söt!

Deras farm låg på ca 850m höjd och vi hade en fantastisk utsikt från vårt sovrum. Från sovrummet kunde vi gå rakt ut på en enorm balkong och njuta av vyerna och det fantastiska vädret som vi hade sån tur med. Vi kunde bara gå runt och sola, njuta och skölja fötterna i vattnet som kom forsande ner från berget när vi var för varma.

Marias mamma skämde bort oss med traditionell Österrikisk mat i mängder, schnitzel, degknyten med potatismos och lök inuti, sachertårta och mer där till. Dessutom fick vi dricka mjölk från deras egna kossor och äta egentillverkad ost!

På lördagskvällen  träffade vi Marias bästavän Tanja och vi provade på utelivet i Lienz. Det var fantastiskt kul och vi dansade till de stängde stället kl 05.00! Jag trodde jag var för gammal för sånt men nu har jag bevisat motsatsen. En liten kul anekdot var att på ett av ställena vi besökte hade de en huggkubb med spikar och hammare så man kunde roa sig om man kände ett starkt sug efter att spika lite.

Kim och jag hoppade också i traditionella kläder (ja allt var väldigt traditionellt). Kim i lederhosen och jag i dirndl. Kims byxor var lite stora. Marias faster gjorde mitt hår i en flätad krans så jag såg ut som Heidi. Jag var sååååå söt!

Lienz ligger väldigt nära Italien, ca 20 min till gränsen så vi åt äkta Italiensk pizza också. den var till och med godare än i Rom.

På söndagen efter lite vila och söndagsmiddag tog vi tåget tillbaka till Wien. Maria och hennes syster var så söta och gjorde matsäck åt oss. Smörgåsar och schnitzelburgare i smörgåspapper med blommor på:)

Kim och jag hade helt enkelt en fantastisk helg!

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

