Glädje

Idag regnar det lite här i Wien, men det gör inget för vi är så glada ändå. Det är nämligen så att jag fick en överraskning i onsdags när jag kom hem från fatburningen. Maria gav mig den dirndeln jag hade på mig hemma hos henne i helgen. Hennes familj tyckte jag liknade Heidi och att de passade mig så bra så jag fick klänningen! Jag blev helt överväldigad, den är skräddarsydd och just den modellen/mönstren används i Salzburg. Så ett stort tack till Marias super söta familj som är så generösa!Image

Igår hände det fler kul saker. Kim blev nämligen vald till Maskinteknologsektionens ordförande för verksamhetsåret 12/13! GRATTIS till honom! Vi skall fira det lite ikväll.

Slutligen fick jag tillbaks ett tentaresultat vilket gav mig 3 ECTS som är klappade och klara nu. Känns väldigt skönt.

Jag har en tenta på tisdag så idag har jag pluggat som en galning med bra resultat. Jag har två hemtentor som jag hoppas kan vara klara innan torsdag. Men i eftermiddag skall vi ta en shoppingrunda för både Kim och jag behöver sommarkläder.

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

