Långhelg

I helgen var Susanne och Amanda här. Det var så trevligt med besök från Sverige. Vi gjorde massor av kul saker tillsammans, åt så det stod härliga till och hade syskonbråk, precis som det skall vara. Image

De anlände i torsdags, jag hämtade dem på flygplatsen. Vi tog en lugn kväll i värmen med en schnitzel på en uteservering.

På fredagen var det sightseeing som stod på schemat och på kvällen såg Amanda, jag och Kim LMFAO. de var grymma och det var en riktigt rolig kväll.Vi åt gulasch på ett gulaschmuseum. Jag åt fiskgulasch.ImageImageImageImageImageImageImage

Lördagen blev det shopping och ett besök på en restaurang som jag länge fantiserat om. Jag slutar skolan ganska sent på onsdagar, torsdagar och fredagar vanligtvis och jag går alltid förbi restaurangen på kvällarna. Den är alltid fullsatt, det luktar super gott och jag är vrålhungrig. varje gång önskar jag att det var jag som satt där och avnjöt en god måltid i trevlig miljö och den här helgen var det min tur på riktigt! Jag var så lycklig:)

Söndagen ägnade vi i Schönnbrunn där vi spatserade och besökte deras zoo som är världens första zoo. Massor av söta djur och jag trotsade min rädsla och tittade på ormar. Men innan vi åkte dit så fick Susanne lyxfrukost med pannkakor och jordgubbar eftersom det var morsdag här. På kvällen blev det pizza på restaurangen mitt emot vår lägenhet och Maria hade bakat apfelstrudel till efterrätt.ImageImageImageImageImageImageImage

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

