Sågad vi fotknölarna

Igår började jag en ny kurs, en blockkurs. Kvalitetsmanagement 1 heter den och idag klarade jag av dag 2 av 5. Så trots att det är röda dagar på torsdag och fredag så kör vi heldagar. Det är en helt galen kurs det här, jag är nästan rädd för Professorn.

Det första vi fick göra i måndags var att ställa i ordning klassrummet så det ser ut som ett konferensrum och bära in kaffemaskinen, koppar, glas ja allt som hör till och ställa  ordning allt så kopparna stod på varsitt fat med en sked på fatet. Vi måste alltid dra in stolen efter oss och på morgonen innan vi börjar skall vi studenter fylla på kaffet, ta disken och göra snyggt i vår sal. Denna morgon fick jag ta reda på hela avdelningens disk, i och ur diskmaskinen.

Igår höll jag min första presentation och jag hann prata typ 2,5 min innan hon avbröt mig och sa att hon skulle limma fast mina händer på datorn. Efter redovisningen så pratade hon i en kvart om hur värdelös jag var. Som tur är så är vi bara tre studenter så det var bara inför två killar jag blev totalt förödmjukad.Bland annat så rör jag för mycket på ögonbrynen när jag pratar.

Idag kom examinatorn på besök och de gick in på hennes kontor och där fick vi servera dem kaffe. Sedan hade vi högläsning ur ISO 9001, en europeisk standard.

Det skall vara en kurs i kvalitet men jag börjar fundera på om det handlar om servering istället

Om jag överlever veckan så kommer jag vara lycklig! Just nu önskade jag att livet var lite mer så här..

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

