Här förskönar vi inget

Jag skriver den här bloggen om hur livet är som utbytesstudent i Wien och tanken är att jag skall berätta allt. Det bra och det dåliga och jag håller mig till sanningen och förskönar inget. Så idag kommer den bittra sanningen om dagens läge. Idag är en sådan där dag när allting känns jobbigt och tungt. Jag är inte nere eller ledsen, jag är bara lat. Hela dagen har jag sagt till mig själv, tid för att börja plugga, men jag kommer aldrig till skott. Jag bara går omkring här hemma och dagdrömmer. Det känns som hela dagen är i vägen och jag hade helst bara hoppat över den. Och nu lite kärlekstrams på det, Kim och jag har varit ihop i exakt 4,5 år idag och hade planerat att hyra cyklar hela eftermiddagen och fara omkring i Wien. Men vädret är blåsigt och hela tiden på gränsen till regn så inte ens det kändes roligt längre.

Kim han är duktig och pluggar sedan länge, men jag, jag bara går omkring och maskar!

Igår hade vi middag med Maria, Verena, Miguel och Chris. Även Fabi som kommit hem från USA, Marcus, Philip och en vän till Philip hittade in till oss. Till House of madness som vi kallar vår lägenhet.  Vi åt hirsbiffar som Maria och jag gjort och till efterrätt fick vi Marias apfelstrudel och vallmo-muffins. Dessa muffins var lite för goda och jag åt några för många, det gick liksom inte att sluta. 

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

