Besök i Wien

Kim och jag pluggar som vanligt men faktiskt har det hänt några spännande saker. Igår var nämligen en vän här från Luleå, Johan. Det var mycket trevligt och även om Kim och jag inte hade så mycket tid så åt vi middag tillsammans, kollade in vår lägenhet och tog en promenad genom stan. Johan hade besökt Slovakien och hade bara en dag här i Wien men det var så roligt att se honom.

Idag kommer det mer besök, Majs! Så kul, vi har lagt bubbel på kylning för att fira att hon kommer hit, och lite att Kim gör sin sista tenta imorgon. Efter den har han bara en presentation kvar. Skönt för honom med lite ledigt sen. Jag själv har precis skickat in min sista hemtenta så nu har jag bara 3 tentor kvar. Bara att bita ihop, dessutom är en på tyska, 90 min, 20 frågor som jag måste hinna översätta och svara på. Jag önskar mig själv lycka till för det känns som en omöjlig uppgift. Men den som lever får se.

Nu skall vi snart hämta Majs på flyget så vi får se när det finns tid för bloggen nästa gång.

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

