Midsommar

Hallå där,
Här har det hunnits med både tenta och midsommarfirande. Vi tar det i kronologisk ordning. I torsdags var det tenta i Produktions und Qualitätsmanagement 2. Jag hade frågat professorn innan hur det skulle se ut och han meddelade att det skulle vara ca 20 frågor och mycket beräkningar så jag skulle inte glömma miniräknaren hemma. Väl där visade det sig att tentan var på 60 min istället för 90 och det var 6 frågor istället för 20. Dessutom var det inte en enda beräkningsuppgift, eller jag tror iallafall inte det. Tentan var ju på tyska och jag hoppas jag svarade på rätt frågor. Hur det gick vet jag inte riktigt, det blir inte högsta betyg iallafall det är jag säker på. Men jag hoppas att det räcker till ett godkänt. Men det återstår att se.

Direkt efter tentan bar det av till IKEA för inhandling av nödvändigheter till midsommarfirandet. Kim och jag hade utlovat svensk midsommarmat plus lite annat typiskt svenskt till alla våra vänner. Vi har nog aldrig lagat så mycket mat. Vi började i torsdagskväll med köttbullarna och potatissallad. På fredagen lagade vi Janssons frestelse, potatis kokad med dill, lax, sill, ägghalvor, sallader, spenat och fetapaj och jordgubbstårta. Självklart bjöd vi på knäckebröd med Kalles kaviar, lingonsylt till köttbullarna och snaps. Till det sjöng vi (läs jag och Kim) snapsvisor. Inte riktigt som en svensk midsommar brukar vara men det blev en dunderfest och maten tog slut, ja allt utom sillen, så vi tog det som en komplimang.

Om visitingvienna

Vi är två studenter som läser vid Luleå tekniska universitet och den här bloggen kommer handla om vår tid som utbytesstudenter vid TU Wien.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

